You raise me up!

                                                 "Det gamla är förbi, se det nya har kommit"


Vilken underbar känsla att veta att hur mångar gånger jag än faller så finns Gud alltid där och reser mig upp, förlåter mig och ger mig ny styrka. Hans kärlek för mig är djupare och starkare än någon annan kärlek, en kärlek som går över allt förstånd, det är så härligt att veta det och bara få njuta av att vara så älskad. Så när ensamheten kommer smygande och självkänslan inte är helt på topp, som det ibland kan kännas, då är det så skönt att veta att Gud är med mig och att han har skapat mig till precis den jag är, jag är perfekt med alla mina fel för ingen är felfri....men jag jobbar på det ;)

Jag är så tacksam till Gud att han aldrig ger upp om mig, att han alltid sträcker ut sin hand och att jag får komma in i hans öppna famn.
Gud har verkligen givit mig mycket, allt jag har gett upp, offrat, det är ingenting jämfört med all välsignelse och nåd han givit mig och idag kan jag säga att jag inte saknar något av det jag en gång hade för mitt liv är så mycket bättre nu!
Jag ska låta er veta två av dom välsignelserna som nog varit två av de största och som betytt mest för mig.

Min familj består av mina föräldrar, jag och mina fyra bröder. Mina bröder och jag har haft våra stunder med skoj och mycket skratt och nu i tonåren har mina bröder varit ett stort stöd, speciellt Natanael( men jag älskar alla mina bröder lika mycket, kom ihåg det)  med honom har jag kunnat prata om nästan allt, en axel att luta sig emot. Men under hela min uppväxt så har det varit en sak, eller snarare en person som jag saknat att ha i min familj.
Mina underbara kusiner, Emma och Olivia har alltid varit mina närmaste vänner som aldrig lämnat mig, även i regn och storm, de är mina två lillasystrar, men jag har aldrig kännt att jag haft en storasyster. Jag har alltid velat ha en storasyster så länge jag kan minnas.
Ni vet... någon man kan ärva fina kläder ifrån(inte pojkkläder) någon som är lika känslig som en själv, någon som gått igenom "kvinnoperioden", som kan ge råd och vet vad som är inne. Någon att se upp till, samtidigt som man kan hitta på dumma, busiga saker med. Någon att flumma med och skapa roliga systerminnen med, någon som förstår och som befinner sig på samma nivå, mammor är jättebra men de kommer alltid se en från mamma nivån. Det finns massa mer, men i alla fall ni tjejer kan förstå
- en storasyster är bara så grymt att ha!
Och förra året så "my dream came true"! Min bror Natanael fann kvinnan i sitt liv och en bättre storasyster skulle Gud inte kunna ge mig, visst om hon hade kommit tidigare skulle det varit ännu bättre enligt mig, men Gud har sina egna planer, han kan ju sånt där med rätt tidpunkt;-)
Jag älskar dig Sofia och är så glad och tacksam att du tillhör våran familj + den lilla bonusen som är goare än goast (lovar att inte äta upp honom, men han är ju så söt)


Väntar med den andra välsignelsen, så ni orkar läsa igenom den oxå :P

Puss & Kram


                                       I got the key to happiness, do u?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0