Are you loved?

En uppmuntrande puff;

Tänk på det vackraste du vet, med en skönhet som är oförklarlig.... en blomma, en stjärnklar himmel, ett färgsprakande fyrverkeri, en soluppgång el en solnedgång, fullmånen en becksvart natt, snöflingornas alla unika mönster.... Vet du om att du är ännu vackrare och har mer skönhet än alla dessa vackra ting tillsammans, förstår du hur dyrbar du är? Hur stor är den som har format dig, med eftertanke, med kärlek. Han la ner så mycket mer tid på att skapa och forma just dig än vad han la ner på att placera ut alla stjärnor, att måla alla fjärilars vingar, att forma och färg ge blommorna. Mer tid än dessa tillsammans la han ner på att skapa dig, för att du skulle bli perfekt och den vackraste av alla skapelser. Har du frågat dig nån gång om du är älskad? Ja det är du, för annars skulle du inte finnas, Gud har bara skapat det han älskar och det han älskar mest är dig♥ Älskar du någon? Skulle du dö för att den personen skulle få leva? Offra dig själv för den personen? Ta den personens plats och skuld? Det finns någon som gjorde det för den han älskar, den han håller kärare än någon annan.... Jesus gjorde det för dig. Han har alltid älskat dig, han älskar dig och kommer alltid att älska dig, vad du än gör, hur långt bort du än går, hur djupt du än sjunker, hur mycket du än hatar honom, så älskar han dig... Igen, är du älskad? Är du vacker? Är du dyrbar? Ja det är du


Jag skrev det här för ett bra tag sen, förra året faktiskt och det är häftigt att just nu, när jag publicerat texten på min blogg, så behöver jag höra den som mest. Ibland kan det vara så att modet och tron sviktar då hjälper det att veta att jag kan hitta tillbaks till tjejen som skrev det här, varför var hon så stark medans jag är så svag? Vad var det som gjorde att hon kunde skriva så här? Som fick henne att känna så här i sitt hjärta?
Jag vet hemligheten, vet du det? Nu behöver du bara hitta tillbaks, ibland kämpa tillbaks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0